Ditt ärende är sparat

För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle kan du antingen gå till Min sida eller starta E-tjänsten på nytt. Du kommer då att få en fråga om du vill återuppta ärendet.

Lämna e-tjänst

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Brödtext
Vi placerar kakor (cookies) på din enhet för att E-tjänsteplattformen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om kakor.
Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Gå till min sida Min sida
Min sida
  • Frågor och svar om e-tjänster
  • Information om kakor
  • Om e-legitimation
  • Personuppgiftshantering
  • Tillgänglighetsutlåtande
Logga in
  • StartsidaPil

Frågor och svar om e-tjänster

Här har vi samlat de vanligaste frågorna som vi får från medborgare, företag och föreningar.

Jag kommer inte åt e-tjänstportalen/en specifik e-tjänst, vad gör jag då?

Prova att öppna e-tjänstportalen/e-tjänsten från en annan enhet. Om det fortfarande inte fungerar, kontakta oss genom att fylla i e-tjänsten Felanmälan e-tjänster. Om du önskar att få återkoppling tar vi kontakt med dig så fort som möjligt efter att vi har undersökt det potentiella problemet.

 

Jag kan inte öppna pdf-blanketter

Då rekomenderar vi att du i första hand provar med en annan webbläsare. Se till att du alltid har den senaste versionen av Acrobat Reader.

Ett annat alternativ är att du laddar ner blanketten till din hårddisk och sedan öppnar den.

 

E-tjänsten ser inte ut som den ska, vad gör jag då?

Våra e-tjänster fungerar inte som de ska i webbläsaren Internet Explorer, så det kan vara orsaken till problemet. Prova att starta e-tjänsten i en annan webbläsare eller på en annan enhet.

 

Jag har inte fått ett bekräftelsemejl på att min e-tjänst har skickats in. Vad gör jag då?

Du ska alltid få ett mejl med en bekräftelse på att din ansökan har skickats in när du har använt dig utav en av våra e-tjänster.

Om du inte har fått bekräftelsen kan det bero på två saker:

  • Du har av någon anledning missat att skicka in ansökan efter att du har fyllt i den.
  • Du har fyllt i fel e-postadress när du skickade in den.

För att se vad som har hänt behöver du ta kontakt med oss genom att fylla i e-tjänsten Felanmälan e-tjänster.

 

Jag kan inte signera e-tjänsten med mitt Bank-ID, vad gör jag då?

Fyll i e-tjänsten Felanmälan e-tjänster, du behöver inte signera den med Bank-ID. Om du önskar att få återkoppling tar vi kontakt med dig så fort som möjligt efter att vi har undersökt det potentiella problemet.

 

Vårdnadshavare två har inte fått ett mejl om att signera e-tjänsten. Vad beror det på?

Oftast beror det på att man har fyllt i fel e-postadress till vårdnadshavaren två.

Om vårdnadshavare två provar att logga in på Mina sidor på e-tjanster.eda.se kommer hen att hitta e-tjänsten som ska signeras under "Ärenden att signera".

Finns e-tjänsten inte där, kontaktaoss genom att fylla i e-tjänsten Felanmälan e-tjänster.

 

Vårdnadshavare två har fått ett mejl om att signera e-tjänsten men länken fungerar inte. Vad gör vi då?

Om länken inte fungerar beror det på att man har fyllt i fel personnummer till vårdnadshavare två. Då behöver ni göra om e-tjänsten från början.

Om det ändå inte fungerar, fyll då i e-tjänsten Felanmälan e-tjänster. 

Kontakta oss

Telefon: +46 (0)571-281 00
E-post: kommun@eda.se
Box 66, 673 22 Charlottenberg

Besök oss

Torget 1
673 32 Charlottenberg

Snabblänkar

  • Frågor och svar om e-tjänster
  • Information om kakor
  • Om e-legitimation
  • Personuppgiftshantering
  • Tillgänglighetsutlåtande