Ditt ärende är sparat

För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle kan du antingen gå till Min sida eller starta E-tjänsten på nytt. Du kommer då att få en fråga om du vill återuppta ärendet.

Lämna e-tjänst

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Brödtext
Vi placerar kakor (cookies) på din enhet för att E-tjänsteplattformen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om kakor.
Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Min sida
Min sida
  • Frågor och svar om e-tjänster
  • Information om kakor
  • Om e-legitimation
  • Personuppgiftshantering
  • Tillgänglighetsutlåtande
Logga in
  • StartsidaPil

Ordföranderapport

Välkommen till e-tjänsten ordföranderapport

Denna e-tjänst är speciellt utformad för ordförande, vice ordförande och andra vice ordförande i styrelser, nämnder och utskott. Här kan du enkelt redovisa de tillfällen du utför arbete inom ditt uppdrag, såsom beredning, sammanträden och justeringar. Komihåg att du som ordförande ibland behöver nyttja både ordföranderapport och reseräkning, till exempel om du varit på sammanträde över fem mil från Eda.

Så här fungerar det:

  • Månadsrapportering: Rapporteringen görs en gång i månaden och omfattar alla relevanta aktiviteter för månaden.
  • Exkludera hemarbete: Årsarvoden för ordföranden betalas ut automatiskt månadsvis av personal. Arvodet är avsett att täcka arbete som utförs i hemmet och annan tid som uppdraget kräver, men som inte är kopplat till sammanträden eller förrättningar.
  • För alla ordförande: Tjänsten är tillgänglig för både ordförande och vice ordförande, eftersom vice ordförande bland annat deltar på beredningarna.
Logga in och underteckna (e-legitimation)
Skriv ut och underteckna

Kontakta oss

Telefon: +46 (0)571-281 00
E-post: kommun@eda.se
Box 66, 673 22 Charlottenberg

Besök oss

Torget 1
673 32 Charlottenberg

Snabblänkar

  • Frågor och svar om e-tjänster
  • Information om kakor
  • Om e-legitimation
  • Personuppgiftshantering
  • Tillgänglighetsutlåtande