Ditt ärende är sparat

För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle kan du antingen gå till Min sida eller starta E-tjänsten på nytt. Du kommer då att få en fråga om du vill återuppta ärendet.

Lämna e-tjänst

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Brödtext
Vi placerar kakor (cookies) på din enhet för att E-tjänsteplattformen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om kakor.
Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Min sida
Min sida
  • Frågor och svar om e-tjänster
  • Information om kakor
  • Om e-legitimation
  • Personuppgiftshantering
  • Tillgänglighetsutlåtande
Logga in
  • StartsidaPil

Misstanke om livsmedelsbrott

Känner du till något som du tycker att miljöförvaltningen borde kolla upp? Det kan röra sig om en verksamhet som har dålig hygien eller inte lämnar rätt information om de livsmedel som de säljer eller serverar. Här kan du tipsa Miljö- och byggavdelningen.

Du kan också använda denna e-tjänst om du inte är nöjd med ett livsmedel från till exempel en restaurang eller butik. Men sådana frågor ska du i första hand ta upp med det berörda företaget.

Vi på Miljö- och byggavdelningen ser till att lagstiftningen följs för livsmedelsverksamheter i Eda kommun inom områdena livsmedelshygien och redlighet.

Observera att vi inte hanterar frågor om ersättning för felaktiga livsmedel. Detta får du ta direkt med företaget där du köpt produkten. Vi hanterar inte heller frågor som berör storleken på portioner, om du får valuta för pengarna eller hur du blir bemött i verksamheten.

Klicka på ”Nästa” för att fortsätta.

Nästa

Kontakta oss

Telefon: +46 (0)571-281 00
E-post: kommun@eda.se
Box 66, 673 22 Charlottenberg

Besök oss

Torget 1
673 32 Charlottenberg

Snabblänkar

  • Frågor och svar om e-tjänster
  • Information om kakor
  • Om e-legitimation
  • Personuppgiftshantering
  • Tillgänglighetsutlåtande