Med den här e-tjänsten kan du begära att få information om vilka personuppgifter som finns registrerade om dig hos Eda kommun och dess bolag. Om vi hanterar personuppgifter om dig kommer du att få ett registerutdrag inom en månad. Om du använder e-tjänsten så kommer du att få ett meddelande om när ett registerutdrag finns att hämta under Mina sidor, där du loggar in med din e-legitimation.
Har du inte möjlighet att logga in med Bank-id kan du fylla i formulären och sen skriva ut, underteckna och skicka ansvarsförbindelsen till kommunen. Då får du välja om registerutdraget ska skickas med rekommenderat brev till dig eller om du vill hämta det i Medborgarkontoret, kommunhuset i Charlottenberg (du måste legitimera dig).
Vilka uppgifter behöver jag lämna i e-tjänsten?
E-tjänsten kräver inloggning och signering med e-legitimation för att säkerställa din identitet. De uppgifter om dig som vi hanterar är: namn, personnummer och kontaktuppgifter. Dessa uppgifter behövs för att vi ska kunna leta reda på information om dig i våra register. Kontaktuppgifterna används för att kontakta dig för frågor eller för att ge svar på din förfrågan.
Information om hur vi hanterar dina personuppgifter
De personuppgifter du lämnar till oss behöver vi för att genomföra din begäran om registerutdrag. Vi hanterar dina uppgifter med stöd av gällande dataskyddslagstiftning och den lagliga grunden rättslig skyldighet. Det är kommunens nämnder, styrelser och bolag som är personuppgiftsansvariga för den personuppgiftsbehandling som sker i respektive nämnd, styrelse eller bolag. Vi har kvar dina uppgifter den tid som behövs för att vi ska kunna uppfylla våra skyldigheter. Mer information om hur vi hanterar dina uppgifter, vilka rättigheter du har och hur du kontaktar oss finns på vår webbplats www.eda.se/personuppgifter.
Handläggningstid
Om vi hanterar personuppgifter om dig får du ett registerutdrag inom en månad.
Skyddad identitet
Om du eller ditt barn har skyddad identitet så ska du inte använda denna e-tjänst. Ta kontakt med Medborgarkontoret.
I den här tjänsten kan du välja mellan att logga in och signera med ditt bankid, eller att fylla i formulären och sen skriva ut, underteckna och skicka ansvarsförbindelsen till kommunen.