En fråga ska beröra sakförhållanden och vara skriftlig och undertecknad av en ledamot. Frågan ska lämnas in till kommunkontoret eller ordföranden 45 minuter före det sammanträde vid vilket ledamoten avser ställa den.
Frågan bör besvaras under det sammanträde vid vilken den har ställts och besvaras av berörd ordförande eller ledamot och behöver inte vara skriftligt.
Bara den som ställer frågan och den som svarar får delta.
I protokollet ska det anges vilka frågor som har ställts och vilka som har besvarats.
Personuppgifter
De personuppgifter du lämnar till oss behöver vi för att diarieföra och hantera din fråga.
Vi hanterar dina uppgifter med stöd av gällande dataskyddslagstiftning och den lagliga grunden allmänt intresse. Det är kommunstyrelsen som är personuppgiftsansvarig för uppgifterna. Vi har kvar dina uppgifter den tid som behövs för att vi ska kunna uppfylla våra skyldigheter.
Mer information om hur vi hanterar dina uppgifter, vilka rättigheter du har och hur du kontaktar oss finns på vår webbplats www.eda.se/personuppgifter.